Je kunt jouw taxirit alleen via de DEXTR-app boeken. Deze kun je makkelijk downloaden in de App Store of de Google Play Store.
DEXTR is overal in Nederland beschikbaar! DEXTR wil jou graag overal van dienst zijn, maar hanteert in sommige delen van Nederland een langere aanmeldtijd. Wij adviseren jou daarom om je heen- en terugrit op tijd te boeken. Check de app om erachter te komen hoe laat je jouw taxi moet boeken zodat wij je op de gewenste tijd kunnen ophalen!
Een taxirit boeken via DEXTR kan niet telefonisch. Je kunt een taxirit boeken via de DEXTR-app. Deze kun je downloaden via de App Store of Google Play Store.
Nadat je jouw taxi hebt geboekt krijg je een notificatie met de aankomst tijd en staat jou taxi op de gewenste locatie. Je kunt ook altijd contact opnemen met het DEXTR Helpcenter als je jouw geboekte taxi niet kunt vinden.
Staat het antwoord op jouw vraag niet tussen? Ons team helpt je graag verder. Je bereikt hen via het DEXTR Helpcenter in de app.
In je ritoverzicht staat onder de ritdatum en tijd "korting toegepast" of "voeg korting toe". Klik hierop om een lijst met de voor jouw beschikbare kortingscodes. Kortingscodes kunnen niet in combinatie met elkaar gebruikt worden.
Download de DEXTR-app in de App Store of Google Play Store en maak daarna een (gratis) account aan met je mobiele telefoonnummer.
Volg onderstaande stappen als je je wachtwoord bent vergeten. Dan kun je binnen no-time weer een DEXTR boeken.
Tik op het inlogscherm op ‘je wachtwoord vergeten?’
Binnen enkele seconden ontvang je een SMS code. Vul de code in. De code kan één keer worden gebruikt en verloopt na 10 minuten.
Maak een nieuw uniek wachtwoord aan en tik op indienen.
Lukt het niet om je wachtwoord opnieuw in te stellen of krijg je geen toegang tot je account, neem dan contact met ons op via het DEXTR Helpcenter in de app of op de website.
Om je persoonlijke gegevens te wijzigen volg je deze stappen:
Op het hoofdscherm van de app tik je rechts onderaan ‘Profiel’ aan.
Tik bovenaan het scherm op jouw naam.
Vul je nieuwe gegevens in en tik onderaan op ‘Opslaan’.
Jouw gegevens zijn succesvol gewijzigd!
Als je je wachtwoord wilt wijzigen volg je deze stappen:
Op het hoofdscherm van de app tik je rechts onderaan op ‘Profiel’.
Tik vervolgens op ‘Wachtwoord wijzigen’.
Vul je huidige wachtwoord in.
Vul een nieuw wachtwoord in.
Tik op ‘Opslaan’.
Jouw wachtwoord is nu succesvol gewijzigd!
Als je vermoedt dat iemand anders jouw DEXTR-account gebruikt of als er verdachte activiteiten plaatsvinden op je account, dan is er een kans dat jouw account gehackt is.
Maak zo snel mogelijk een nieuw wachtwoord aan door de stappen te volgen zoals beschreven in: Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Lukt dit niet? Neem dan direct contact met ons op via het DEXTR Helpcenter in de app of op de website.
Controleer of je het juiste telefoonnummer hebt ingevoerd. Als je gebruik maakt van een buitenlandse nummer kan het zijn dat je geen SMS code ontvang. Je kan dan als gastgebruiker een taxirit boeken.
Controleer eerst het ingevoerde telefoonnummer. Ben je pas geleden gewisseld van telefoonnummer? Dan kan het zijn dat er al een account actief is met jouw telefoonnummer en/of mailadres.
Maak een nieuw wachtwoord aan door de stappen te volgen zoals beschreven in: Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op via het DEXTR Helpcenter in de app of website.
DEXTR kan jouw account blokkeren als je binnen korte tijd meerdere keren niet verschenen bent terwijl de taxi op je wachtte. Een blokkade duurt maximaal 3 maanden. Meer informatie over deze regels lees je in de Algemene Voorwaarden.
Nadat je jouw bestemmings, ophaaladres, ophaaltijd en ophaaldatum hebt ingevuld krijg je jouw ritprijs te zien in het overzicht.
Wanneer je geen rit kunt aanvragen, kan het zijn dat jouw ritgegevens nog niet compleet zijn. Check of al je gegevens kloppen of maak snel een account aan om de volgende keer makkelijker te boeken.
Ben je helemaal niet opgehaald? Neem contact met ons op via het DEXRT Helpcenter in de app of website. De vervoerder krijgt een waarschuwing en je krijgt jouw volledige ritprijs binnen 3-5 werkdagen teruggestort en we nemen persoonlijk contact met je op.
Nee, betalen in jouw taxi is niet mogelijk. Wanneer je een taxirit boekt betaal je direct via de app met iDEAL, Creditcard, Bancontact, Google Pay of Apple Pay. Zodat je geen onverwachte kosten of verrassingen hebt, maar wel een onbezorgde taxirit.
Nee, dit is niet mogelijk. Bij het boeken van jouw taxirit geef je een ophaallocatie en een eindbestemming op. Het door jou betaalde tarief voor jouw taxirit is gebaseerd op de ritafstand tussen jouw gewenste ophaal- en bestemmingsadres. Het is dus niet mogelijk om de adressen te wijzigen nadat je betaald hebt.
Het is niet mogelijk om jouw taxirit te wijzigen. Je kan wel minimaal 30 minuten voor aanvang jouw taxirit kosteloos annuleren in de DEXTR-app en vervolgens een nieuwe taxi boeken. Wel even rekening houden met de vooraanmeldtijd, die gaat opnieuw in!
Jouw plannen zijn veranderd en je moet jouw taxirit helaas annuleren. Tot 30 minuten voor vertrek doe je dit zonder kosten en betalen we de ritprijs binnen 3 werkdagen aan je terug. Annuleer je binnen 30 minuten voor vertrek, dan kost dit je 75% van de ritprijs met een maximum van €12,50 euro.
Per taxi kan je maximaal 4 stuks bagage meenemen hierin worden ook handtassen als bagage meegeteld. Geef dit wel aan bij jouw reservering in het opmerkingenveld, dan sturen wij een passende taxi jouw kant op!
Ja, dat kan. Bij het boeken van jouw taxi krijg je de mogelijkheid om aan te geven dat je een hulpmiddel wilt meenemen. Ook kun je eventueel een notitie achterlaten voor de chauffeur.
Geleidehonden of SOHO-honden zijn altijd welkom in de taxi. Ook kleine huisdieren die vervoerd worden in een mand of tas op schoot mogen mee. Geef dit wel aan in je boeking, dan sturen wij een passende taxi jouw kant op!
Om de boeking van jouw taxi af te ronden, betaal je vooruit via iDEAL, Creditcard, Bancontact, Google Pay of Apple Pay.
Pas als de rit is voltooid door de persoon die jou verwijzingscode heeft gebruikt, krijg jij jouw €5,00 korting.
Je kan je vrienden uitnodigen door je verwijzingscode met hen te delen. Zo krijg jij €5,00 korting en jouw kennis ook €5,00 korting.
Jouw plannen zijn veranderd en je moet jouw taxi helaas annuleren. Tot 30 minuten voor vertrek doe je dit zonder kosten en betalen we de ritprijs binnen 3-5 werkdagen aan je terug. Annuleer je binnen 30 minuten voor vertrek, dan kost dit je 75% van de ritprijs met een maximum van €12,50.
Heb je meerdere keren geprobeerd te betalen en wordt je betaling steeds geweigerd? Controleer dan zelf of je betalingsgegevens kloppen en of je voldoende saldo op je rekening hebt staan. Heb je dit gecontroleerd en lukt het nog niet? Neem dan contact met ons op via het DEXTR Helpcenter (0900 3398 700 of hallo@dextr.nl) in de app of de website.
Heb je maar één taxi geboekt maar zijn de kosten dubbel afgeschreven? Een fout van de bank wordt na 24 uur automatisch hersteld. Is het bedrag na 24 uur niet teruggestort? Neemt dan contact met ons op via het DEXTR Helpcenter (0900 3398 700 of hallo@dextr.nl) in de app of de website.
De ritprijs van jouw taxi is afhankelijk van een aantal factoren:
Het tijdstip van vooraanmelden;
De afstand van de rit;
Het tijdstip van je rit;
Tol-, tunnel- en veerkosten onderweg moeten direct tijdens de taxi-rit betaald worden door de passagier.
Het kan voorkomen dat jouw taxi-rit een ander tarief heeft dan je van ons gewend bent. Dit kan komen door één van de volgende redenen:
Je reist tussen 00.00 en 06.00.
Je kiest voor een tijdige aanmeldtijd (korting!)
Een fooi voor jouw taxi-chauffeur geef je hem zelf, dit kan niet via de app.
Ja dit is mogelijk!
Als je iets bent kwijt raakt in jouw taxi, is het belangrijk dat je contact met ons opneemt via het DEXTR Helpcenter in de app of website. Wij gaan op zoek naar jouw eigendom(men) en houden je hiervan op de hoogte!
Er zijn verschillende mogelijkheden om feedback achter te laten over jouw DEXTR ervaring:
In de app; nadat jouw rit is voltooid, krijg je de mogelijkheid om feedback te geven in de DEXTR-app.
Op Google; je kunt een review schrijven voor DEXTR op Google.
Via e-mail; je kunt ons altijd een mailtje sturen naar hallo@dextr.nl met jouw feedback.
Telefonisch; wil je even écht gehoord worden? Bel ons via het Helpcenter in de app of website.
Dit hebben wij uitgebreid beschreven in onze Privacyverklaring. Klik hier om de privacyverklaring te lezen.
Je kunt onze Algemene Voorwaarden hier lezen.
Een blindengeleidehond of SOHO-hond mag altijd mee tijdens jouw rit. Kleine huisdieren mogen ook mee als deze vervoerd kunnen worden in een draagbare mand of tas op schoot. Geef bij het boeken van jouw rit altijd aan dat je een blindengeleidehond, SOHO-hond of huisdier meeneemt.
Is de taxi te laat? Of ben je helemaal niet opgehaald? Stuur ons een e-mail sturen met de betreffende boeking via hallo@dextr.nl. We pakken dit graag op met de vervoerder, zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen.
In het startscherm komt een melding, die jou laat weten wanneer je rit staat ingepland. Het kan gebeuren dat jouw taxi nog onderweg is met de reiziger voor jou. Je ziet hem dan pas rijden in de app als hij onderweg is naar jou.
Niet alle taxi's zijn altijd online, het kan gebeuren dat je hem daarom in je app niet ziet aankomen. Als dit zo is, dan belt hij je vlak voordat hij arriveert!
Jouw rit historie kan je inzien in de app. Je kan hier ook een oude rit opnieuw boeken, dát is nu de makkelijkste taxi van Nederland. Kan je niet bij je app, maar wel bij je e-mail? Van elke boeking ontvang je ook een e-mailbevestiging!